Tota empresa, sense importar el seu tamany, ha de garantir que el seu entorn de xarxa estigui operatiu en tot moment. Per aquest motiu, es considera de gran importància la creació d’un departament dedicat a supervisar i controlar l’estat dels sistemes de l’empresa.

El departament de N.O.C. està format per un equip de tècnics que s’encarrega de monitoritzar en temps real serveis d’infraestructura de xarxa, hardware i aplicacions de seguretat, per a detectar incidents de manera proactiva i solucionar incidències de qualsevol naturalesa. Per a garantir un servei íntegre, la seva disponibilitat és de 24x7x365.

En la següent infografia et detallem quins són els principals serveis que ofereix un N.O.C.:

Hauria d’externalitzar el servei?

Existeixen grans beneficis pels quals la teva empresa hauria de considerar l’externalització del N.O.C. Els principals són els següents:

Gestió immediata d’incidències

El N.O.C. treballa amb sistemes de monitorització (Zabbix, Pandora, Nagios, Prometheus, etc.), creant panells personalitzats en Grafana, que mostren les mètriques clau que necessiten els departaments de negoci i els esdeveniments crítics que gestionen els departaments tècnics.

El seu control total dels processos, facilita la detecció precoç de fallades de qualsevol tipus. D’aquesta manera, es poden avaluar els riscos i actuar de manera immediata.

En cas necessari, el departament té la capacitat d’escalar la incidència a un nivell superior.

Reducció de costos

Crear un departament de N.O.C. dins de l’empresa requereix de recursos i pot tenir un cost elevat, per això és cada vegada més comú l’externalització d’aquest servei. D’aquesta manera, s’evita la necessitat de contractar tècnics especialitzats capaços de cobrir tots els torns, durant tot l’any, i d’adquirir les eines de programari per a poder dur a terme el monitoratge.

Subcontractar un N.O.C. ens permet tenir monitoritzada la nostra infraestructura durant 24h al dia, 7 dies a la setmana i 365 dies a l’any. El N.O.C. pot respondre peticions en nom de l’empresa que ho contracta i és capaç de monitoritzar tota la infraestructura de l’empresa usant eines de codi obert.

Prevenció

A través de la configuració prèvia d’alertes, poden anticipar-se a possibles fallades en la infraestructura, reduint així el temps de resolució i evitant caigudes en la infraestructura. També realitzen un manteniment proactiu, amb revisions diàries i setmanals.

Una de les funcions principals del N.O.C. és registrar informació sobre les incidències i fallades de la infraestructura. Es crea així una base de coneixements que permet establir protocols d’actuació i automatitzar uns certs processos. A més, permet implementar solucions que ajuden a millorar la infraestructura de l’empresa, incrementant el seu rendiment.

A Click-IT portem anys oferint aquest serveis a empreses de diversos sectors amb èxit. Ara que ja saps la importancia de tenir un N.O.C. en a teva empresa, no dubtis en contactar-nos per saber més d’aquest servei!