Monitorització 24×7

i gestió d’incidències

Supervisem i controlem l’estat dels sistemes de la teva empresa, per a garantir que la teva infraestructura estigui operativa en tot moment.

Què és un servei N.O.C.?

N.O.C. és el departament que més visibilitat té de l’estat dels sistemes dels clients.

Els nostres tècnics s’encarreguen de monitoritzar, en temps real, serveis d’infraestructura de xarxa, hardware i aplicacions de seguretat, per a detectar incidents de manera proactiva i solucionar incidències de qualsevol naturalesa, garantint un servei íntegre 24x7x365.

ÒSCAR SALVAT

N.O.C. 24×7 Team Lead

En què podem ajudar-te

Àrees d’activitat

Monitorització proactiva

Instal·lem i configurem diferents sistemes de monitoratge Zabbix i Prometheus, a més de donar suport per a Pandora, Nagios o PRTG, i panells personalitzats en Grafana.

La instal·lació es realitza estudiant la infraestructura del client i adaptada al volum d’elements a monitorar (nombre de servidors, nombre de càmeres de seguretat, sensors, aplicacions, serveis, etc.).

Aplicació de solucions correctives

Gràcies al registre d’aquestes incidències podem crear una base de coneixements que permet establir protocols d’actuació i automatitzar uns certs processos (reinici de serveis com a Apache, IIS, etc.). Aquesta automatització ens permet evitar crides innecessàries a un nivell d’escalat superior, reduint el temps de resposta i resolució.

L’equip de N.O.C. també realitza checks periòdics dels diferents entorns (còpies de seguretat, estats del servei, etc.).

s

Definició d'indicadors i alertes

Analitzem les dades rebudes durant el temps necessari per a saber els seus límits (mínims i màxims) i així poder ajustar els llindars de les diferents alertes configurades.

Tenim àmplia experiència en la configuració de sistemes per a ajustar aquests llindars i a detectar què alertes són realment importants per a cada client.

Seguiment d'incidències

Registrem incidències en diferents eines de ticketing (GLPI, OTRS, JIRA) per a tenir un històric de les tasques pendents i resoltes.

Detectem patrons de repetició i oferim una solució al client. Si aquesta requereix de coneixements d’altres departaments (Desenvolupament, Sistemes Cloud o Bases de dades), recopilem la informació per a analitzar amb més detall el problema.

Els beneficis d’un N.O.C.

Alta disponibilitat dels serveis crítics del teu negoci

Tota empresa, sense importar la seva grandària, ha de garantir la seguretat i disponibilitat dels seus sistemes, evitant fallades, anomalies i interrupcions.

Però crear un departament de N.O.C. intern requereix d’una inversió en recursos (humans i tecnològics) que no totes les empreses poden assumir. Per això, i pels seus grans beneficis, cada vegada són més les empreses que assumeix que comptar amb un N.O.C. es torna pràcticament substancial.

Gestió immediata d'incidències

El control total dels processos facilita la detecció precoç de fallades de qualsevol tipus, podent avaluar i actuar ràpidament.

Reducció de costos

Evitaràs contractar de manera interna tècnics especialitzats que cobreixin tots els torns i  adquirir les eines de programari necessàries per al monitoratge.

Prevenció

A través de la configuració prèvia de les alertes, podem anticipar-nos a possibles fallades, reduint així el temps de resolució i evitant caigudes en la infraestructura.

~

Gestió de la seguretat

Mitiguem l’impacte dels incidents de seguretat a través de processos i procediments establerts.

Necessites més informació?