PEIX A CASA
Al març de l’any 2020, el món en la seva globalitat es va veure giravoltat per un esdeveniment inesperat, l’inici d’una pandèmia. Amb l’arribada del Covid-19, van començar els períodes de confinament i, com a conseqüència, el tancament de molts establiments. Moltes empreses, especialment els petits negocis, van haver d’adaptar-se a la situació actual per a evitar el tancament definitiu.
Peix a Casa, una empresa familiar amb més de trenta anys d’experiència en la venda de peix i marisc fresc seleccionat, va decidir que era el moment d’innovar i adaptar-se a les noves necessitats si volia seguir endavant. L’empresa ja disposava d’una peixateria online, que partia de la tradicional, per a fer arribar el seu producte a tota la península. Tota comanda que entrava en un dia, es preparava a primera hora de l’endemà, amb producte fresc recentment adquirit, i s’enviava al client.
El problema sorgia amb la preparació de la comanda, perquè es realitzava tot el procés de manera manual. Amb l’augment de la demanda, Peix a Casa va sol·licitar a Click-IT el desenvolupament d’una aplicació que li permetés treure un llistat de totes les comandes que rebien i que imprimís les etiquetes d’aquests, la qual cosa els facilitaria la gestió del repartiment i de les comandes.
El projecte
Realitzem una presa de requeriments funcionals amb el client, per a definir les funcions que l’aplicació havia de realitzar, les seves característiques i les dades d’entrada i sortida que havíem de tenir en compte. Amb aquests requeriments podíem compondre la lògica i el codi del sistema. Després d’aquesta presa, el nostre equip va procedir al desenvolupament de l’aplicació.
Com comentem anteriorment, una de les principals funcions de l’aplicació era imprimir les etiquetes dels productes, amb les direccions dels clients als quals fer arribar la comanda. També havia d’imprimir diversos llistats, com el llistat de compra, que incloïa el total de productes que s’havien demanat a través de la botiga online i que Peix a Casa havia de comprar. Altres llistats incloïen les comandes pendents de preparació, pendents d’enviar, el nombre de comandes a enviar per data, etc.
Un dels desafiaments que tenia l’equip de desenvolupament era la traçabilitat del sistema. Havia d’assegurar que la connexió entre la botiga en línia i l’aplicació per a imprimir era en temps real, proporcionant les dades correctes. D’aquesta manera, la peixateria podia avaluar immediatament els seus costos i podia gestionar el seu temps i personal correctament per a evitar retards.
En Click-IT sempre oferim una solució integral. En aquest cas, es va lliurar l’aplicació al costat d’un petit PC i la impressora totalment configurada, perquè el client sol hagués de centrar-se en el seu negoci. Assegurem la posada en funcionament i verifiquem que no existís cap dificultat tècnica ni errors en el sistema. Ens assegurem d’acompanyar al client en tot el procés de posada en marxa de l’aplicació, perquè entengués la seva configuració i pogués fer una gestió eficient d’aquesta.
Beneficis
Els beneficis obtinguts per Peix a Casa han complert els objectius marcats en el projecte, sent els següents:
- La gestió de les comandes en línia és ara molt més senzilla. També s’ha agilitat, reduint el temps de resposta i preparació de les comandes, passant de dues hores a tan sols vint minuts.
- Amb aquesta digitalització, s’aconsegueixen evitar errors humans, derivats de la preparació de les comandes manualment (creació de les etiquetes a mà o la recollida de la informació de l’usuari).
- Amb la creació del llistat de compra, amb els productes agrupats per pes i unitat, el client aconsegueix una previsió de les comandes que s’han de preparar, facilitant l’organització i preparació dels mateixos en la data determinada.